Să călătorim cu pasiune

Cu toții ne dorim să avem parte de vacanțe cât mai exotice, palpitante și pline de descoperiri. Majoritatea dintre noi ne alegem vacanța în funcție de buget, de timp și dorințe. Cel mai des alegem locurile unde avem parte de soare, marea, cui nu-i place marea? Tuturor, dar diversitatea și atracțiile sunt cele care ne fac să ne dorim să explorăm și alte atracții turistice.

Vacanța mea a început cu destinația Constanța, Eforie-Nord, mare, soare, plaje, vizitarea unor atracții turistice, relaxare și încântare. Cel 5 zile au fost plăcute, chiar dacă nu am apucat să văd chiar tot, nu-i un necaz, la anu’ vom vizita ceea ce a mai rămas de vizitat.

După cele 5 zile la mare ne-am îndreptat către Curtea de Argeș, acolo nu am poposit mult, cu toate că mi-aș fi dorit să fi stat mai mult, apoi spre Transfăgărășan. Ei, acolo au început peripețiile. Îmi era așa de necaz că nu puteam să mă bucur de excursie din cauza răului de mașină, curbelor și altitudini, eram ca o legumă, în urechi îmi suna întruna toată fanfara militară, privirea îmi era în ceață, o excursie cu năbădăi, cel puțin pentru mine. Data viitoare mi-am propus să-mi iau niște pastile mai puternice.

Am trecut și peste asta. Apoi a urmat lungul drum și chinuitor cu mașina spre Herculane. Acolo am ajuns noaptea la ora 23:00. Acolo alte peripeții, bine că noaptea s-a încheiat cu bine. Dacă până atunci am zis că necazurile s-au ținut scai de mine, aici a fost și mai. Dar a meritat bucuria fiicei mele. Aici am avut tot felul de activități, ne-am plimbat cu barca, am vizitat peșteri, și atracții turistice. O vacanță în care m-am bucurat de timpul petrecut cu familia și tot ceea ce mi-a oferit fiecare zonă în parte, fiecare atracție turistică în parte.

Excursiile sunt o atracție pentru suflet, minte și corp. Mi-ar plăcea să vizitez atâtea locuri încât uneori aș avea impresia că o viață de om mi-ar fi imposibil să pot cuprinde tot. Ceea ce îmi place cel mai mult este să descopăr tradiții și culturi noi, să descopăr cum trăiau oamenii în trecut, ce religii au, modul de supraviețuire. Imaginează-ți cum ar fi să ai parte de expediții în Mont Blanc, să urci pe munții aceia înalți, să simți cum nasul îți îngheață, aerul înțepător, să vezi de acolo de sus panorama naturii în contrast cu altitudinea. Să ai parte de un safari în Serengeti, să te plimbi în căldura înăbusitoare, să vezi toate animale: zebre, tigrii, etc. Sau să ai parte de o excursie cu vaporul în Iguazu, să ai parte de forța naturii laolaltă cu apa și elementele ei. Sau ai putea avea o excursie în Kilimanjaro, având de unde alege; o ascensiune în Kilimanjaro, safari sau safari și plajă. M-aș plimba pe spatele elefantului, să traversez pădurea tropicală către cabana Machame, sau pot ajunge în golful alpin pe platoul Shira, mă pot bucura de aerul ratificat și presiunile atmosferice scăzute ajungând în vârful Peack, punctul cel mai înalt din Africa – Uhuru Peack (5895m).

Cel mai mult mi-ar place să merg în Etiopia, să vizitez acele triburi primitive cu tot cu cultura și religia lor. Mereu am fost atrasă de modul în care își pictează corpul și toate acele ritualuri făcute bărbaților pentru a fi considerați maturi. Una dintre practici este aceea în care bărbații sunt supuși loviturilor de bici, ulterior semnele lăsate de loviturile de bici sunt o mândrie, în această schimbare mai au loc și purificarea corpului sau trecerea în pas grăbit pe spatele unor vite așezate una lângă cealaltă. După trecerea acestor ritualuri bărbații pot fi considerați bărbați, se pot căsători și face copii. Femeile din aceste triburi provoacă bărbații pentru a le biciui. O practică ce îți dă fiori, dar în același timp vrei să vezi, să afli de unde își au rădăcinile aceste obiceiuri. Sunt triburi ce practică alte practici, cum ar fi tribul Surma. Acest trib are obiceiuri din cele mai fascinante, cum ar fi, montarea unor placi pe buze, este absolut fascinant. Când fetele ajung la vârsta căsătoriei în jur de 14 ani l-i se scot dinții de jos cu o piatră, apoi l-i se taie buza și se întinde cu ajutorul unui dop de lemn, apoi este înlocuit cu unul mai mare și mai mare și tot așa. Aceste dopuri de lemn au inscripționat pe ele elemente grafice ce aparțin tribului. În funcție de cât de mare este placa cu atât este zestrea mai mare.

Pentru a avea parte de aceste aventuri putem să alegem diferite agenții de turism ce oferă excursii personalizate, sau turism de aventură.

Extreme Travel este una dintre multele agenții care îți poate oferi o multitudine de atracții turistice în grup, circuite turistice, etc. Fie că te hotărăști să străbați întreaga lume sau de a vizita punctele de atracții turistice de la noi din țară, cum ar fi o ascensiune pe vârful Moldoveanu, tot ce îți dorești poate prinde viață cu ajutorul voinței și a pasiunii de a iubi natura. Avem o țară frumoasă și încă nedescoperită. Probabil că nu ți-ar ajunge două vieți să poți să o cunoști cu adevărat, să-i descoperi toate farmecele și toată frumusețea care zace în ea.